R.A.T. Craiova este imaginea clară a modului în care autoritățile gestionează resursele orașului și mai ales a modului în care edilii răspund nevoilor cetățenilor.

R.A.T. Craiova

De mulți ani autoritățile promit zeci de autobuze noi pentru R.A.T. Craiova. Nu numai că cele 50 de autobuze nu au venit, dar în locul lor au ajuns doar 5 și alea la mâna a doua.

Putem spune că de ani de zile cetățenii Craiovei trăiesc într-un banc prost de la Radio Erevan în care personajul nu primea ceva, ci i se lua , nu era nou ci era vechi.

Exact aceasta a fost și situația în oraș – nu erau 50 de autobuze, ci 17, nu noi ci vechi.

Dacă până de curând lucrurile păreau cât de cât suportabile, de luna aceasta ele au devenit critice. De la începutul lunii octombrie, compania concurentă și-a retras mașinile lăsând în grija R.A.T. Craiova întreaga responsabilitate a transportului în comun.

Și rezultatele au început să apară. Autobuzele și așa supra-populate au devenit hiperpline lăsând de multe ori oameni în stație, chiar dacă nu este oră de vârf. Dacă se aduceau măcar jumătate din cele 50 de autobuze deși au trecut mai bine de 7 ani de când oficialitățile se lăudau că au deja proiectul cu finanțare UE, lucrurile stateau mult mai bine.

Dar cum în Craiova lucrurile evoluează în ritm de melc, nu putem emite pretenții.

 

Doar R.A.T. Craiova

În prin multe din stații încă mai persistă plăcuțele cu numele fostei primărițe pe care scrie „Transport de calitate…”. Evident din acel pompos proiect de masterplan de transport în comun anunțat cu fast nu au rămas decât panourile deja ruginite.

Multe proiecte derulate în Craiova, nu au reprezentat decât o oportunitate de lansare în politică și mai nimic pentru urbe.

Problemele R.A.T. Craiova sunt multe și istorice. Indiferent cum s-a numit directorul acesteia nimeni nu a reușit să o aducă pe linia de plutire. De fiecare dată s-au făcut investiții de mântuială, inutile și exorbitant de scumpe. Este vorba despre mult lăudatele  compostoare electrice, venite la pachet cu tonomate de bilete și cu panouri cu afișaj electronic aflate în stații. Dacă aparatele de compostat au mers în primele luni, tonomatele și panourile de afișaj nu au mers niciodată. Cel puțin nu au mers bine. Tonomatele nu dădeau bilete sau nu dădeau rest, iar panourile indicau total aiurea orele de sosire și plecare a autobuzelor.

Ușor ușor aceste investiții au fost trecute pe linie moartă și scoase din uz.

Oricum ceea ce avea nevoie Craiova la acea dată nu erau niște investiții de asemenea gen, ci chiar de autobuze. Multe din mașinile regiei de transport erau uzate, cârpite și reprezentau un real pericol pentru cetățeni și pentru trafic.

 

Autobuzele regiei de transport

Evident că investițiile esențiale au lipsit în permanență. Singurele de acest gen care au venit au fost reprezentate de autobuze second-hand și puține. Chiar și aceste investiții au venit cu întârziere și numai după ce cele vechi se descompuneau efectiv pe șosele.

Și tramvaiele mult lăudate, reabilitate în regie proprie au dat chix. S-au stricat încă din prima zi în care au fost repuse în funcțiune, fiind tractate cu camioane cu decenii de activitate.

Dacă ne uităm mai atent mai vedem pe strazile Craiovei autobuze din anii ’70 – care se regăsesc pe rutele către periferie. Nici restul rutelor nu beneficiază de mașini noi, ci doar mai noi, din anii ’90 sau după 2000.

Acesta este respectul pe care autoritățile locale îl au față de cetățenii craioveni.

R.A.T. Craiova o instituție a secolului XXI î.Hr.
Etichetat pe:                

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *